Spis firm
 

Pico Technology
 

Lynred
 

Advantech
 

EBV
 

SECO S.p.A.
 

Crowd Supply
 

Digi-Key Electronics
 

Durakool
 

KEMET
 

INTEL
 

CODICO
 

akYtec GmbH
 

Future Electronics
 

Foremost Electronics
 

Littelfuse

27.09.2021 0:07:07
bloky
maketa
HomePage
Komponenty elektroniczne
Embedded
Automatyzacja przemysłu
Ochrona
Technika pomiarowa
Narzędzia
Elektromobilność
Energia słoneczna
Oświetlenie
Praca
Targi, Szkolenia, Wydarzenia
Online wydarzenia
Wideoteka
Różne

DPI 750E
 
RS Components oferuje szereg ulepszonych
conga-TR4
 
Komputer modułowy COM Express firmy cong
BHI260AB
 
An All-in-One Programmable Smart Sensor
SMI200
 
Nowe spojrzenie na klasykę: Kompaktowy i
BAHCO
 
Zestaw izolowanych kluczy BAHCO
s-Sense
 
Moduły s-Sense firmy R&D SOFTWARE SOLUTI
TH381
 
Miniaturowe, szczelne złączki serii TH38
TP-1303
 
Dwukanałowe zasilacze Twintex serii TP-1
AR236.B i AR232.B
 
Rejestratory radiowe AR236.B i AR232.B f
JZ-500 i JZ-500-C
 
Przewody JZ-500 i JZ-500-C w kolorze cza

Autonomiczna jazda w miastach: Bosch i Daimler skorzystają z platformy sztucznej inteligencji udostępnionej przez spółkę Nvidia
Autonomiczne pojazdy to zaawansowane komputery. Jest to o tyle ważne, że samochody te mają poruszać się samodzielnie po ulicach w oparciu o informacje z wielu różnych czujników. W ramach współpracy w obszarze autonomicznej jazdy w miastach, spółki Bosch i Daimler określiły wymaganą moc obliczeniową dla swojego systemu jazdy.

Ponadto partnerzy podjęli decyzję o wyborze amerykańskiej spółki technologicznej Nvidia jako dostawcy platformy sztucznej inteligencji, która jest ważnym elementem dla sieci sterowników autonomicznych pojazdów bez kierowcy. W ramach kontraktu, oprócz platformy Drive Pegasus z wydajnymi procesorami sztucznej inteligencji, Nvidia dostarczy także oprogramowanie operacyjne. Będzie ono obsługiwało algorytmy odpowiedzialne za poruszanie się pojazdu, stworzone przez spółki Bosch i Daimler z wykorzystaniem procesów uczenia maszynowego. W sumie sieć sterowników osiąga moc obliczeniową rzędu setek bilionów operacji na sekundę. Odpowiada to, w przeliczeniu na moc obliczeniową, co najmniej sześciu połączonym w sieć, najnowocześniejszym komputerowym stanowiskom pracy. Dodatkowo Bosch i Daimler będą mogły korzystać z kompetencji spółki Nvidia przy rozwijaniu platformy.

Analiza danych z czujników w ciągu ułamków sekund
Autonomiczna jazda na terenie miast wymaga wszechstronnej, dodatkowej architektury systemowej i najwyższego stopnia bezpieczeństwa funkcjonalnego. Wymagania te musi spełniać także sieć sterowników, na którą w przypadku autonomicznej jazdy spada ogrom zadań. Do sieci spływają informacje pozyskiwane z różnego rodzaju czujników wykorzystujących technologię radarową, wideo, lidar i ultradźwiękową. Sam tylko czujnik wideo, podobnie jak kamera stereo Bosch, generują 100 gigabajtów danych na kilometr. Sieć sterowników gromadzi dane ze wszystkich czujników w procesie fuzji danych, analizuje je w ułamkach sekund i w oparciu o to planuje trasę przejazdu. Odbywa się to w czasie zbliżonym do tego, jaki potrzebuje impuls bólu na dotarcie do mózgu, czyli od 20 do 500 milisekund. Bosch i Daimler wniosą do współpracy wieloletnie doświadczenie w rozwijaniu systemów o wysokim poziomie bezpieczeństwa funkcjonalnego. Aby osiągnąć maksymalny poziom bezpieczeństwa, konieczne operacje obliczeniowe są prowadzone równolegle w wielu obwodach scalonych. W mało prawdopodobnym przypadku awarii, system może błyskawicznie sięgnąć po równolegle uzyskiwane wyniki obliczeniowe.

Bosch i Daimler zadbają o efektywne chłodzenie sieci sterowników
Ze względu na wysoką moc obliczeniową i duże ilości prowadzonych operacji obliczeniowych, sieć sterowników będzie wymagać chłodzenia. Bosch i Daimler przewidują zastosowanie efektywnego systemu chłodzenia. Mercedes-Benz planuje, że docelowymi samochodami dla wspólnie rozwijanego systemu autonomicznej jazdy w mieście będą pojazdy z napędem elektrycznym. Dlatego sieć sterowników ma zostać zintegrowana w już istniejącym zaawansowanym systemie chłodzenia.

2018072104 / 22.07.2018 / Elektromobilność / BOSCH /

GCM 18V-216: Akumulatorowa ukośnica o wydajności narzędzia sieciowego
Chociaż elektronarzędzie jest kompaktowe, lekkie i można je łatwo przenosić jedną ręką, nadal umożliwia imponującą głębokość cięcia na poziomie 70 mm co jest najlepszym wynikiem w klasie pił ukosowych 216 mm. Narzędzie wyposażone w ergonomiczny uchwyt oraz diodę LED, która oświetla obszar cięcia oraz laser, który umożliwia precyzyjne ustawienie linii cięcia.

Więcej niż widzi ludzkie oko: nowa generacja inteligentnych okularów z technologią Bosch
Na targach elektroniki użytkowej CES® 2020 w Las Vegas, spółka Bosch Sensortec prezentuje wyjątkowy optyczny system Light Drive do inteligentnych okularów. System Light Drive nie wymaga dodatkowego zewnętrznego wyświetlacza, ani kamery – elementów, z powodu których inteligentne okulary nie odniosły dotąd spektakularnego sukcesu rynkowego.

Kamera Bosch z zastosowaniem sztucznej inteligencji wspomaga kierowcę i umożliwia automatyzację jazdy
Bosch chce być liderem na rynku kamer

Bezpieczeństwo dziecka i komfort rodziców: Bosch wprowadza na rynek inteligentny napęd elektryczny do wózków dziecięcych
Napęd eStroller testowany w tunelu aerodynamicznym

Światowa premiera nowego pojazdu koncepcyjnego Bosch do transportu wahadłowego
Minimalistyczna, ale przestronna bryła wypełniona światłem, z futurystycznym poszyciem zewnętrznym składającym się z ekranów i szkła – tak architekci mogliby opisać nowatorską budowlę, choć w rzeczywistości opis pasuje również do zupełnie nowej klasy pojazdów, które zmieniają pojmowanie mobilności.

Robotyka w służbie niepełnosprawnych
Projekt badawczy realizowany przez Bosch, Fraunhofer oraz ISAK wspiera integrację osób niepełnosprawnych

Most Hongkong-Zhuhai-Makau z systemami zabezpieczeń Bosch
Otwarcie najdłuższej na świecie przeprawy morskiej w rozwijającym się regionie zwanym Chińską Doliną Krzemową

Sztuczna inteligencja: Niemcy nie boją się pracować z robotami
Na konferencji poświęconej sztucznej inteligencji Bosch prezentuje wyniki badania

Bosch i Daimler automatyzują usługi współdzielenia przejazdów
San José w stanie Kalifornia pilotażowym miastem do testowania usług współdzielenia pojazdów

Półprzewodniki rynkiem przyszłości
Sprzedaż Bosch wzrasta w tempie szybszym niż rynek

Autonomiczna jazda w miastach: Bosch i Daimler skorzystają z platformy sztucznej inteligencji udostępnionej przez spółkę Nvidia
Autonomiczne pojazdy to zaawansowane komputery. Jest to o tyle ważne, że samochody te mają poruszać się samodzielnie po ulicach w oparciu o informacje z wielu różnych czujników. W ramach współpracy w obszarze autonomicznej jazdy w miastach, spółki Bosch i Daimler określiły wymaganą moc obliczeniową dla swojego systemu jazdy.

Interesting video


ENERGETAB 2021 Polska, Bielsko Biala, 14.9.-16.9.2021


TME Centrum Logistyczne Rzgów Wirtualny Spacer


WIDEO (EN): How to mount congatec cooling solutions (COM Express Type 7, 6 and 2)


Phoenix Contact Dialog Days - 12.-16.4.2021


Arduino LED filament clock

Firma tygodnia

Pico Technology


Spis firm


Pico Technology


Lynred


Advantech


EBV


SECO S.p.A.


Crowd Supply


Digi-Key Electronics


Durakool


KEMET


INTEL


CODICO


akYtec GmbH


Future Electronics


Foremost Electronics


Littelfuse


Mouser Electronics


RUTRONIK


Infineon Technologies AG


TTI, Inc.


ANRITSU


Power Integrations


AXIOMTEK


TDK Corporation


VISHAY


STMicroelectronics


Texas Instruments


Microchip Technology Inc.


Molex, LLC


ON Semiconductor


NeoPhotonics



Kalendarz
SPS 2021 - Nuremberg, 23.–25.11.2021
DistribuTECH, 25.1.-27.1.2022, Dallas, TX
DistribuTECH, 7.2.-9.2.2023, San Diego, CA
DistribuTECH, 23.1.-25.1.2024, Indianapolis, IN
DistribuTECH, 11.2.-13.2.2025, Dallas, TX

Interesting video
The ISS Design Challenge ...

Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara


naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813