Spis firm
 

BALLUFF
 

Seica
 

PEI-Genesis
 

KEYENCE
 

CML Microcircuits
 

SAMTEC
 

ams-OSRAM
 

INTEL
 

TDK Corporation
 

Giada
 

RS group
 

NOKIA
 

ANRITSU
 

Digi-Key Electronics
 

AERS

28.03.2024 11:53:01
bloky
maketa
HomePage
Komponenty elektroniczne
Embedded
Automatyzacja przemysłu
Ochrona
Technika pomiarowa
Narzędzia
Elektromobilność
Energia słoneczna
Oświetlenie
Praca
Targi, Szkolenia, Wydarzenia
Online wydarzenia
Wideoteka
Różne

POLOLU-4980
 
MINIATUROWE PRZETWORNICE STEP-UP/STEP-DO
MANSON SDP-2210
 
PROGRAMOWALNY ZASILACZ LABORATORYJNY MAN
ThinkPad Laptop
 
Portfolio laptopów ThinkPad inspiruje pr
DPI 750E
 
RS Components oferuje szereg ulepszonych
conga-TR4
 
Komputer modułowy COM Express firmy cong
BHI260AB
 
An All-in-One Programmable Smart Sensor
SMI200
 
Nowe spojrzenie na klasykę: Kompaktowy i
BAHCO
 
Zestaw izolowanych kluczy BAHCO
s-Sense
 
Moduły s-Sense firmy R&D SOFTWARE SOLUTI
TH381
 
Miniaturowe, szczelne złączki serii TH38

Półprzewodniki rynkiem przyszłości
Sprzedaż Bosch wzrasta w tempie szybszym niż rynek
  • Elektryfikacja i automatyzacja jazdy stymulują wzrost w obszarze półprzewodnikowych układów scalonych w Bosch.
  • Każdy nowy pojazd jest wyposażony średnio w dziewięć układów scalonych produkowanych przez Bosch.
Reutlingen – Bez układów scalonych półprzewodnikowych trudno wyobrazić sobie współczesne samochody. Mikroskopijne układy scalone są kluczową technologią współczesnego świata i jednym z najważniejszych komponentów systemów elektrycznych – także w motoryzacji. Sterują one pracą napędu i zachowaniem samochodu w czasie jazdy, podają nawigacji kierunek jazdy i przekazują poduszce sterującej impuls sygnał otwarcia się. Bosch produkuje układy scalone półprzewodnikowe od ponad 45 lat i jest jednym z wiodących producentów tych układów dla zastosowań w motoryzacji. – Pomimo długiej historii układy scalone przewodnikowe to przede wszystkim przyszłość. Trudno dziś wyobrazić sobie samochód bez tych ważnych elementów innowacyjnej mobilności – mówi Jens Fabrowsky, członek zarządu działu branżowego Bosch Automotive Electronics. W 2016 roku w każdym nowo zarejestrowanym samochodzie znajdowało się średnio dziewięć układów scalonych Bosch. – W przypadku układów scalonych półprzewodnikowych do pojazdów dysponujemy poważnym atutem: firma Bosch, jako jedyna na świecie działa równocześnie w branży motoryzacyjnej i w branży półprzewodników – mówi Fabrowsky. W roku 2018 w każdym nowym pojeździe znajdują się układy scalone półprzewodnikowe o wartości 370 USD (źródło: ZVEI). Zapotrzebowanie na układy scalone w samochodach będzie w kolejnych latach wzrastać za sprawą postępującej elektryfikacji i automatyzacji pojazdów.
 
Królewska dyscyplina: półprzewodniki dla motoryzacji
Globalny rynek półprzewodników ma wartość wielu miliardów dolarów: Gartner szacuje, że w 2018 roku obroty ze światowej sprzedaży półprzewodników wyniosą 451 mld USD. Tylko do roku 2019 rynek ten będzie wzrastał rocznie o ponad 5% (źródło: PwC).
– Wzrost ze sprzedaży układów scalonych półprzewodnikowych generowany przez Grupę Bosch jest wyższy od wzrostu rynku – mówi Fabrowsky. Za wiodący obszar rynku półprzewodników uważa się układy scalone półprzewodnikowe dla pojazdów. Już w roku 1970 Bosch wprowadził na rynek motoryzacyjny inteligentne układy scalone zaprojektowane do realizacji określonych zadań (ASIC). W samochodzie układy scalone są narażone na silne wibracje i działanie ekstremalnych temperatur: znacznie poniżej punktu zamarzania i znacznie powyżej punktu wrzenia wody. Oznacza to, że te komponenty muszą spełniać wyższe wymagania pod względem wytrzymałości. Aby układy scalone półprzewodnikowe mogły sprostać tak trudnym warunkom w całym okresie eksploatacji pojazdu, ich odpowiednie zaprojektowanie wymaga zwiększonych kosztów. Bosch występuje tutaj w szczególnej, podwójnej roli: podczas gdy inne firmy potrafią wprawdzie przetwarzać informacje pozyskiwane przez układy scalone, Bosch dysponuje także wiedzą dotyczącą zasad działania układów scalonych i sposobów, w jaki dane są pobierane i przekazywane do poszczególnych układów w pojeździe. – Nasz szeroki know-how w dziedzinie układów scalonych półprzewodnikowych pomaga nam projektować zarówno nowe funkcje w pojazdach, jak i produkować coraz lepsze układy scalone – mówi Fabrowsky. W obszarze rozwoju i produkcji układów scalonych półprzewodnikowych Bosch jest w posiadaniu ponad 1 500 patentów i wniosków patentowych.
 
Rosnący popyt dzięki elektromobilności i układom wspomagającym
Aktualna oferta Bosch układów scalonych półprzewodnikowych obejmuje przede wszystkim czujniki mikromechaniczne (MEMS), układy ASIC do sterowników w pojazdach i półprzewodnikowe elementy mocy. Bez tych ostatnich nie mogłoby działać żadne auto hybrydowe ani elektryczne. Sterują one pracą silnika elektrycznego i zapewniają możliwie efektywne wykorzystanie energii akumulatora. – Półprzewodnikowe elementy mocy do pojazdów hybrydowych i elektrycznych są dla firmy Bosch czynnikiem wzrostu – mówi Fabrowsky. Oprócz elektryfikacji, za wzrost odpowiadają także układy wspomagające, dzięki którym w pojazdach pojawia się coraz więcej układów scalonych i coraz więcej nowych funkcji. Układy scalone z wbudowaną „inteligencją”, tzw. układy ASIC, są zaprojektowane do realizacji konkretnych zadań i sterują np. otwarciem poduszki powietrznej. Sterują one zachowaniem samochodów w czasie jazdy, dbając o ich bezpieczeństwo, i poprawiają sygnał pomiarowy czujników radarowych, tak aby układ automatycznego utrzymywania odstępu zawsze działał niezawodnie. – Rozwój układów wspomagających i zautomatyzowanej jazdy jest możliwy dzięki postępowi w mikroelektronice – mówi Fabrowsky. Mikrosystemy elektromechaniczne – w skrócie MEMS – produkowane przez firmę Bosch są organami zmysłów nowoczesnych pojazdów. Dostarczają one sterownikom w pojeździe ważnych informacji dotyczących zachowania pojazdu, np. tego, czy w danej chwili pojazd hamuje, przyspiesza czy wpadł w poślizg i obraca się na śliskiej nawierzchni. Dzięki takim informacjom elektroniczny układ ESP zapewnia stabilny tor jazdy samochodów osobowych i ciężarowych, a nawet motocykli.
 
Czujniki MEMS informują biegaczy o spalaniu kalorii
Możliwości układów scalonych półprzewodnikowych, jako technologii o kluczowym znaczeniu dla Internetu rzeczy (IoT) wykraczają daleko poza zastosowania w motoryzacji. Czujniki MEMS produkcji Bosch można znaleźć w więcej niż co drugim smartfonie na świecie, a także w opaskach fitness, dronach, konsolach do gier i zastosowaniach Smart Home. Bosch jest pionierem i wiodącym w świecie producentem czujników MEMS. Przed ponad 20 laty koncern technologiczno-usługowy samodzielnie opracował metodę produkcji elementów półprzewodnikowych, nosi ona nazwę „Proces Bosch”.
 
Miliard na jedną z najnowocześniejszych fabryk w Europie
Strategię wzrostu w segmencie układów scalonych półprzewodnikowych potwierdza największy w dotychczasowej historii przedsiębiorstwa jednostkowy projekt inwestycyjny: Bosch zainwestuje około jednego miliarda euro w nową fabrykę w Dreźnie, która będzie produkować układy scalone półprzewodnikowe w technologii 300 mm. Produkcja pilotażowa rozpocznie się po zakończeniu fazy rozruchu, co nastąpi prawdopodobnie pod koniec 2021 roku. W porównaniu do stosowanych technologii 150 i 200 mm, technologia 300 mm umożliwia osiągnięcie lepszego efektu skali. Do obsługi wysoce zautomatyzowanej produkcji układów scalonych zostanie zatrudnionych około 700 pracowników, których zadaniem będzie planowanie produkcji, zarządzanie nią i nadzór. W Dreźnie powstanie druga po Reutlingen fabryka półprzewodników Bosch w Niemczech. Pozwoli to przedsiębiorstwu rozszerzyć moce produkcyjne i jeszcze bardziej umocnić pozycję konkurencyjną na światowym rynku.

foto Bosch
2018112301 / 23.11.2018 / Różne / BOSCH /

Nadchodzi era wodoru: Bosch rozpoczyna produkcję seryjną modułu zasilania opartego na ogniwach paliwowych
Bosch wkracza w erę mobilności opartej na wodorze. Niemiecki dostawca technologii i usług rozpoczął w swoim zakładzie w Stuttgarcie-Feuerbach produkcję seryjną modułu zasilania opartego na ogniwach paliwowych.

GCM 18V-216: Akumulatorowa ukośnica o wydajności narzędzia sieciowego
Chociaż elektronarzędzie jest kompaktowe, lekkie i można je łatwo przenosić jedną ręką, nadal umożliwia imponującą głębokość cięcia na poziomie 70 mm co jest najlepszym wynikiem w klasie pił ukosowych 216 mm. Narzędzie wyposażone w ergonomiczny uchwyt oraz diodę LED, która oświetla obszar cięcia oraz laser, który umożliwia precyzyjne ustawienie linii cięcia.

Więcej niż widzi ludzkie oko: nowa generacja inteligentnych okularów z technologią Bosch
Na targach elektroniki użytkowej CES® 2020 w Las Vegas, spółka Bosch Sensortec prezentuje wyjątkowy optyczny system Light Drive do inteligentnych okularów. System Light Drive nie wymaga dodatkowego zewnętrznego wyświetlacza, ani kamery – elementów, z powodu których inteligentne okulary nie odniosły dotąd spektakularnego sukcesu rynkowego.

Kamera Bosch z zastosowaniem sztucznej inteligencji wspomaga kierowcę i umożliwia automatyzację jazdy
Bosch chce być liderem na rynku kamer

Bezpieczeństwo dziecka i komfort rodziców: Bosch wprowadza na rynek inteligentny napęd elektryczny do wózków dziecięcych
Napęd eStroller testowany w tunelu aerodynamicznym

Światowa premiera nowego pojazdu koncepcyjnego Bosch do transportu wahadłowego
Minimalistyczna, ale przestronna bryła wypełniona światłem, z futurystycznym poszyciem zewnętrznym składającym się z ekranów i szkła – tak architekci mogliby opisać nowatorską budowlę, choć w rzeczywistości opis pasuje również do zupełnie nowej klasy pojazdów, które zmieniają pojmowanie mobilności.

Robotyka w służbie niepełnosprawnych
Projekt badawczy realizowany przez Bosch, Fraunhofer oraz ISAK wspiera integrację osób niepełnosprawnych

Most Hongkong-Zhuhai-Makau z systemami zabezpieczeń Bosch
Otwarcie najdłuższej na świecie przeprawy morskiej w rozwijającym się regionie zwanym Chińską Doliną Krzemową

Sztuczna inteligencja: Niemcy nie boją się pracować z robotami
Na konferencji poświęconej sztucznej inteligencji Bosch prezentuje wyniki badania

Bosch i Daimler automatyzują usługi współdzielenia przejazdów
San José w stanie Kalifornia pilotażowym miastem do testowania usług współdzielenia pojazdów

Półprzewodniki rynkiem przyszłości
Sprzedaż Bosch wzrasta w tempie szybszym niż rynek

Autonomiczna jazda w miastach: Bosch i Daimler skorzystają z platformy sztucznej inteligencji udostępnionej przez spółkę Nvidia
Autonomiczne pojazdy to zaawansowane komputery. Jest to o tyle ważne, że samochody te mają poruszać się samodzielnie po ulicach w oparciu o informacje z wielu różnych czujników. W ramach współpracy w obszarze autonomicznej jazdy w miastach, spółki Bosch i Daimler określiły wymaganą moc obliczeniową dla swojego systemu jazdy.

Interesting video


GAMING, AKCESORIA KOMPUTEROWE I NIE TYLKO


New video for Pilot VX


electronica 2024, 12.11.-15.11.2024, Munich, DE


Video Report from AMPER 2022


PRZEMYSŁOWE PRZETWORNIKI CIŚNIENIA MARKI CYNERGY3

Firma tygodnia

BALLUFF


Spis firm


BALLUFF


Seica


PEI-Genesis


KEYENCE


CML Microcircuits


SAMTEC


ams-OSRAM


INTEL


TDK Corporation


Giada


RS group


NOKIA


ANRITSU


Digi-Key Electronics


AERS


Flex Power Modules


Danisense


BINDER


Parker Hannifin


DANFOSS


MOXA


Alliance Memory


Intelliconnect (Europe) Ltd.


KIOXIA Europe GmbH


Antenova Ltd


Friedrich Lütze GmbH


Analog Devices


ASRock Industrial


NVIDIA


Yamaichi Electronics USA Inc.



Kalendarz
SENSOR+TEST 2024, 11.-13.6.2024, Nuremberg, DE
electronica 2024, 12.11.-15.11.2024, Munich, DE
DistribuTECH, 11.2.-13.2.2025, Dallas, TX

Interesting video
The ISS Design Challenge ...

Interesting video
Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara


naše portály dle jazyka:

česko/slovenská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

anglická jazyková verze:
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.COMPONENTS.ONLINE

polská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

ruská jazyková verze:
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
naše portály dle zaměření:

ELEKTRONIKA.ONLINE :
WWW.ELECTRONICA.ONLINE
WWW.ELEKTRONIKA.CZ
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

ELEKTRONIK-INFO:
WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

COMPONENTS:
WWW.COMPONENTS.ONLINE
  kontakt:

MALUTKI media s.r.o.
Těrlická 475/22
735 35 Horní Suchá
tel. 00420-603531605
e-mail: info@malutki-media.com



All trademarks are the property of their respective owners.
ISSN 1801-3813